Dwarven fortress

Krasnoludzka forteca. Projekt miał być aplikacją na stanowisko koncept artysty w CD Projekt Red. Chodziło o zaprojektowanie fortecy-miasta krasnoludów przejętej i zaadaptowanej wtórnie przez rasę ludzką. Otoczenie, OSADA copykrajobraz wokół twierdzy miał nawiązywać do wyglądu Jury krakowsko-częstochowskiej, klimaty Orlich Gniazd, tylko w większej skali.

Fortecę zaprojektowałem jako trójpoziomową. Najniższy poziom to upchane ciasno domy górników i kupców. Parter kamienny, wyżej konstrukcja szkieletowa wypełniona cegłą. Adaptacja na potrzeby ludzi miała polegać na podwyższeniu otworów drzwiowych i okiennych i dostosowania ich do wymiarów człowieka. Poziom średni, to domostwa kamienne w formie wież mieszkalnych dla drużyny i administracji księcia/kasztelana. Rozbudowana jak administracja naszego kraju:-))) Najwyższy poziom to keep władcy.CHATA

Elementy fortyfikacji ubrałem w formy antropomorficzne, machikuły w kształcie krasnoludzkich głów czy wieże bramne przypominające dłonie.

Stołp, czy też keep miał być początkowo surową, prawie pozbawioną okien kwadratową wieżą zwieńczoną machikułami w kształcie głów. Potem przyszedł mi do głowy inny pomysł.

Ewentualny gracz miał kolejno pokonywać poszczególne części twierdzy od najniższej poczynając, potem wdrapując się na dach wież mieszkalnych w części środkowej miał szukać drogi do wieży głównej. Oczywiście po drodze czekałby go zadania do wykonania, i, naturalnie, walka. Potem dostawałby się do wieży kasztelana i tam miałaby się rozegrać finałowa rozgrywka, czy też najtrudniejsze zadanie do wykonania. Trybem rozgrywki mogłoby być przedzieranie się przez hordy przeciwników lub tryb „na złodzieja”, gdzie pod osłoną nocy gracz ukryty w cieniu przemykałby się lawirując między strażnikami i zmierzając w brama_dlonie1kierunku wieży głównej.

Mój pomysł fortecy nie okaren2 copyzał się na tyle dobry by usatysfakcjonować CD Projekt, ale sama idea nie dawała mi spokoju. Po jakimś czasie naszkicowałem rzuty a potem zacząłem modelować w 3d.

Pierwsze przymiarki do interaktywnej wizualizacji. (Render z fioletowym podkładem). Podczas modelowania okazało się, że to co przyjął bez problemu papier  trzeci wymiar nie chce. Musiałem zmienić zbyt dużą różnicę poziomów między osadą niższą i wyższą.

Poniżej „surowego modelu” screeny z edytora gry. Osada niższa wciąż czeka na tekstury:-(

ren1 copyMoje imaginacje wieżowe (obrazek na dole po prawej) inspirowane w zasadzie jednym, krótkim kadrem z trailera „Krwi i wina”. Gdzieś w oddali dostrzegłem zamek z wieżą zwieńczoną strzelistym hełmem:-) Dodałem go więc mojej fortecy. Inspiracją było zwieńczenie wieży głównej zamku w Brodnicy. Bardzo eleganckie jak dla mnie.

calosc2

calosc1wiezewieza2wieza4004

Porównanie szkiców machikułów z obiektami 3d na wizualizacji.

006

Brama dłoni, szkic ołówkiem i model 3d.

007

Na rysunku stołp miał być toporną kwadratową wieżą pozbawioną otworów okiennych od strony miasta. Potem zmieniłem koncepcję na bardziej „francuską”:-))

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *